Julgamento

Navigatie
  • Nieuws
  • Intro LARP
  • Wereld
  • Religie
  • Spelregels
  • Vaardigheden
  • Calls en begrippen
  • Economie
  • Klassen
  • Character Creatie
  • Ley magie
  • Contacts
  • Online Inschrijven
  • Forum
  • Foto's
  • Cauldron Home

  • Next LARP

    Geen Julgamento's gepland.
    Cauldron Inschrijvingen

    Charactercreatie

    Op zich is het maken van een character erg simpel. Je kiest een rol uit de klassen reeks en de vaardigheden die erbij vermeld staan zijn degene die je kan gebruiken. Je skills (vaardigheden) liggen dus redelijk vast de eerste aflevering. Daarna kan je nieuwe vaardigheden leren, of vaardigheden verbeteren via rollenspel (in plaats van via experience punten).

    Waarom doen we dit?
    In een larp gaat het erom met je character een deel van het verhaal te gaan vormen. Wie jij speelt, en hoe je speelt bepaalt voor een deel wat er gebeurt. We hebben echter gemerkt dat veel jonge spelers gaan spelen om experience punten te verdienen. Dat het hebben van veel skills en veel kracht belangrijk kan zijn. En dat is juist wat we niet willen. Deze manier van spelen zorgt dat spelers even een evenement gaan overleven" zodat daarvan weer genoeg punten vrijkomen om de skill "donderscheten" te kopen. Ook wel genoemd als powerplay-mentaliteit. Dit is niet hoe wij een larp voor jongeren willen vormgeven.

    Het verhaal en ieders rol erin moet centraal staan. Daarom is het beter met eenvoudige dingen te beginnen , als boer bvb en te zien waar het verhaal je heen brengt en wat je bijdrage ertoe is. Natuurlijk zal je sterker worden, meer kunnen, kracht verzamelen, maar het zal gedreven worden door het verhaal, je eigen acties en niet een'verdiend' automatisme.

    Background

    Ook je achtergrond verhaal is hierbij van groot belang. We geven de voorkeur aan een goed uitgewerkt verhaal over je gezin, je familie en hoe je tegenover boven de zoveelste 'familie vermoord door orcs'. Je kan ook met heel normale dingen in je background een heel bijzonder character maken. Sterker nog, juist gewone achtergronden maken een character speciaal en echt, van het type 'familie vermoord door' bestaan al heel veel characters. Zo'n achtergrond beperkt je eerder dan dat het je spelmogelijkheden geeft. Bij het 'ouders dood' verhaal heb je nadat je de moordenaar te pakken hebt eigenlijk nog bitter weinig te doen met ze. Levende familie is stukken beter. En interessanter. Als je je background gaat schrijven, lees dan eerst goed de informatie over de wereld, waar kom je vandaan, hoe staat de wereld er nu voor, wat was de functie van je ouders in deze maatschappij? Hun taak wordt immers waarschijnlijk aan jou doorgegeven. Ook broers en zussen, ooms en tantes zijn belangrijk en kunnen bijdragen tot heel wat spel.

    Geef jezelf de kans om het spel te laten komen vanuit jezelf. Je zal merken dat het makkelijker wordt om echter en realistischer te spelen, en om een mooie bijdrage te leveren aan het grote avontuur…