Julgamento

Navigatie
  • Nieuws
  • Intro LARP
  • Wereld
  • Religie
  • Spelregels
  • Vaardigheden
  • Calls en begrippen
  • Economie
  • Klassen
  • Character Creatie
  • Ley magie
  • Contacts
  • Online Inschrijven
  • Forum
  • Foto's
  • Cauldron Home

  • Next LARP

    Geen Julgamento's gepland.
    Cauldron Inschrijvingen

    - Klik hier voor extra uitleg voor de ouders / verzorgers -

    Wat is LARP?

    In een Live Action RolePlaying spel neem je de gedaante aan van een fictief persoon, met kostuum, wapens en accessoires inbegrepen, in een fictieve wereld. Denk maar aan de Lord of the Rings trilogie of andere fantasy- en science-fictionwerelden.
    Alles in deze wereld is onderhevig aan de regels van het spel, het zogenaamde spelsysteem.

    Personage?

    Elke speler bedenkt voor zichzelf een personage. Dit doe je aan de hand van bepaalde kenmerken. Zo kan je het ras van je personage , zijn klasse , zijn specificaties (kan met twee zwaarden vechten, kan Elfs lezen...) bepalen en nog veel meer!
    Het is belangrijk dat dit goed gebeurt, want dit personage zal je het gehele evenement spelen en dus moet het goed aanvoelen en zorgen voor spelplezier.

    Ook is het belangrijk om een verleden te verzinnen voor je personage. Het is natuurlijk logisch dat hij niet plotseling ergens verschijnt uit het niets. Verzin dus een achtergrond die bij je personage past.

     

    Kostuum?

    Om te passen in de wereld van je personage moet je je zowel mentaal als fysiek inleven. Een kostuum zal je hierbij helpen en omdat iedereen op een LARP-evenement verkleed is, lijkt het net of je je in een magische wereld bevindt.

    De meeste spelers hebben hun kostuums zelf gemaakt of bijeen geschraapt door de jaren heen. Een kostuum is niet zo moeilijk te maken, dat kan je aan je oma of moeder vragen Je moet je zeker geen zorgen maken dat het misschien te moeilijk is; mik bij het maken toch maar eerder op de praktische kant i.p.v. hoe het eruit ziet.
    Wie weet zie je er na je kostuum aangetrokken te hebben wel net uit als een Dwerg of een Elf.

    Mocht het je echt niet lukken dan kan je altijd een kostuum kopen of huren of naar een kostuumworkshop komen en je laten begeleiden door onze bekwame mensen.

     

    Wapens?

    Weinig avonturiers zijn veilig voor Orken, Trollen en Geesten in een magische wereld, en dus moet je je wel kunnen verdedigen. Maar omdat het nog altijd een fictieve wereld en situatie is, vechten we niet met stalen wapens, maar met wapens op basis van mousse en latex zodat we elkaar zeker niet verwonden, maar dat je nog wel voelt dat je geraakt bent.

    Alle soorten wapens bestaan in latex wapens: zwaarden, bijlen, knotsen, maar ook bogen, kruisbogen, dolken enz.. Je kan je wapens vinden in gespecialiseerde winkels, ze bestellen via internet of zelf maken.
    Hoe je dit moet doen kan je leren tijdens onze wapenworkshop en het is gemakkelijker dan het lijkt!

     

    Verzonnen wereld?

    Op een LARP-evenement bevind je je in een andere wereld, verzonnen door de spelleiding (de organisatie van het evenement). Maar wat zou een verzonnen wereld zijn zonder zijn vijanden en gevaren?

    Wat de "bevolking" betreft kunnen we de mensen op zo'n evenement verdelen in twee groepen: PC's (Playable Character) en NPC's (Non-Playable Character).

    PC’s zijn de spelers, degenen die een personage hebben bedacht voor zichzelf en deze uitspelen.

    De NPC's zijn de mensen die ervoor zorgen dat de wereld leeft, zij zullen de gedaante aannemen van de herbergier, de wapensmid en andere bewoners van de wereld.
    De NPC's zullen ook de vorm aannemen van de vijanden en hij kan ook meerdere rollen spelen. Zo kan een NPC die net een uur een handelaar was, teruggaan naar de NPC-tent (vaak aangeduid met “spelkot”) en een ander kostuum en bijhorend masker aantrekken en na enkele minuten een orkenaanval op enkele nietsvermoedende avonturiers aanvoeren in de gedaante van een gigantische ork of trol.

     

    Spelsysteem?

    Elk LARP-evenement heeft bepaalde regels om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen en deze regels gaan van waar je wel en niet mag komen tot een uitgebreid magie-systeem waar wordt bepaald hoeveel schade een bepaalde spreuk doet.
    Alhoewel er veel overeenkomsten zijn tussen verschillen spelsystemen kan dit sterk verschillen van evenement tot evenement; ga er dus niet van uit dat je alles weet en als het op discussies uitdraait heeft de spelleiding altijd het voordeel. Met vragen kan je dus ook altijd bij hen terecht.

    Verdere uitleg over het spelsysteem en de regels zijn elders op deze site te vinden.