Spelregels

De regels van de Necromancers zijn bijna exact hetzelfde als die van de Magiërs. Ze gebruiken eveneens Wilskracht om hun spreuken in effect te brengen. Necromancers hebben net als de Magiërs een leraar nodig om Gevorderde Magie en Grootmagie aan te leren. Die leraar hoeft niet persé iemand uit de Tombe te zijn, maar zij hebben ondertussen wel de grootste kennis,freelancers hebben soms andere bedoelingen ,soms ook gericht tegen de Tombe dus les volgen bij hen als leerling is niet aan te raden... Necromancers evolueren hun Wilskracht op dezelfde manier als Magiërs, dus 15 in het begin, 30 bij Gevorderd en 50 bij Grootmagie.

De Werpbol heeft exact hetzelfde doel en dezelfde regels. Ook de regels van de magie en het aanleren ervan zijn exact hetzelfde als bij de Magiërs. Wanneer je een Necromancer wenst te spelen kan je dat naast Knowledge ook doen als Freelancer, Cultist, en/of uit een wetenschappelijke overtuiging of uit priesterlijke overtuiging..

Een beginnende Necromancer krijgt zijn startspreuk van de leiding.. (1 spreuk )

Basismagie

Laatste Ogenblik

Effect: De Necromancer krijgt te zien hoe een lijk precies aan z’n eind gekomen is. Het is alsof de Necromancer door het slachtoffer’s ogen kijkt, vlak voor het stierf. Deze “flashback” duurt een volledige minuut.
Componenten: het lijk moet aangeraakt worden
Incantatie: laat de Geest van dit lichaam mij zien hoe het gestorven is
Wilskracht: 1

Kleine Bol der Verdoemenis

Effect: een geraakte locatie van een doelwit heeft een punt schade. Het doelwit heeft pijn op die locatie voor 15 seconden.
Componenten: Een Werpbol wordt op het doel gegooid.
Incantatie: Verdoemd zijt gij.
Wilskracht: 2

Paralyzatie

Effect: een aangeraakt wezen staat stokstijf stil, iedere spier weigert nog te functioneren (behalve het hart dan). Ondoden of wezens zonder spieren hebben hier geen last van. Het effect duurt een volle minuut, OF tot het doelwit schade krijgt. Doelwit is zich volledig bewust van z’n omgeving.
Componenten: het doel moet aangeraakt worden
Incantatie: Verstijf! (incantatie “paralyze” werkt niet, aangezien dit een andere macht is.)
Wilskracht: 3

Heling van de Necromancer

Effect: De Necromancer geneest een wezen. Indien de genezing voor de Necromancer zelf is, dan is de magie iets sterker. Genezing: 3 punten op het wezen, verdeeld zoals het wil. Voor de Necromancer: 4 punten verdeeld naar goeddunken. Zolang de locatie niet gebroken is of afgehakt werkt deze spreuk.
Componenten: doelwit moet aangeraakt worden en de genezing vrijwillig ondergaan
Incantatie: bij de macht van het lichaam, genees jezelf
Wilskracht: 3

Onderzoek

Effect: een doelwit wordt onderzocht op ziektes of vergiften. De Necromancer weet onmiddellijk welk soort ziektes en/of vergiften er aanwezig zijn in het doelwit, indien dat het geval is. Ook magische ziektes of giffen worden onthuld, maar pas wanneer men Gevorderde magie beheerst.
Componenten: het wezen moet aangeraakt worden
Incantatie: het lichaam kent geen geheimen voor mij. Toon de zwaktes.
Wilskracht: 2