Huizen

Huize Scarta

Leden van Huize Scarta zijn vechtersbazen, sommige instincten sterven nooit... Specialisten in man tegen man gevechten waarbij hun ruwe kracht nogal vaak de doorslag geeft, letterlijk. Ze hebben dan ook een uitgebreid wapenarsenaal van handwapens al zijn ze niet schuw van de Max Type Gevechtsgeweren. In Huize Scarta telt het recht van de sterkste en hun stam is degene die alle andere stammen zal overheersen want zo is de natuur nu eenmaal..

Huize Orphana

Mysterie en Camouflage zijn de sleutelwoorden van deze oude wezen. 'Je kan immers niet schieten op wat je niet kan zien' is hun motto. Gehuld in lange kapmantels verdwijnen ze in het duister om later met verpletterende macht uit het niets te verschijnen.

Huize Malkarian

Ooit waren de Malkari machtige watermagiërs tot de Tiende Watha-oorlog daar verandering in bracht. Hun grote meren werden compleet geatomiseerd en zuiver water is nu eerder een schaarste dan al omringend. Doch hun arsenaal bevat nog steeds de krachtige Aquablaster waarmee vele vijanden weggevaagd worden. 'Soms moet men een beetje vocht verliezen om er veel te winnen' is de nieuwe leuze van Huize Malkarian.

Huize Issaghi

'De mensen van het Land' zo waren ze vroeger gekend. Nu zijn ze de overlevenden...Hun wapens zijn primitief in vergelijking met de gevechtsgeweren van de elite, maar een sterk gespannen boog heeft aardig wat reikwijdte en een knots kan even hard aankomen.. Deze personen weten wat overleven is en hoe diep je daarvoor moet gaan soms. Hun kennis van het land is dan ook ongeëvenaard en soms een groot voordeel in een strijd...

Huize Pesqadori

De Pesqadori worden soms verwaande beunhazen genoemd, maar vergis je niet: ze zijn elite. Zowel sociaal als in de loopgraven. Hun diplomatieke macht kent geen grenzen en menig sjacheraar verpatst zijn broodnodige handel voor een som kredieten van deze heren. Hun uitrusting is up-to-date met het modernste wapentuig en maakt heel wat goed van hun gebrek aan lust voor zware fysieke inspanning. 'Geld maakt macht' is hun leuze en anders slik je maar een kogel...

Huize Inesgothani

Ooit waren zij groot, nu willen ze dat graag weer worden. De Inesgothalen waren eeuwen lang de leidende klasse op Iss, doch hun grootse daden voor het land maakten hen blind voor de dreiging van binnenin. Verraden werd hun macht teniet gedaan en hun bewind herleid tot een vage herinnering. Maar zij zijn deze tijden niet vergeten en terug een leiderspositie innemen is wat hoog op hun agenda staat. Hun wapentuig is vermaard voor zijn grootsheid; nu nog hun toekomstige daden...

Huize Dregixa

Afstammelingen van de uitgestorven gewaande Drekheksen is dit een clan die bevolkt wordt door vrouwen, mannen hebben geen kans om hier aan bod te komen. Ze volgen een strikte hiërarchie en eren de oude wijzen gehuld in mystiek en kennis. Hun voornaamste wapens zijn gasgerelateerd en ook de oeroude kunst van dreklings maken zijn ze niet verleerd. Maar uiteraard heeft de evolutie ook voor deze vrouwen niet stilgestaan en kunnen ze hun mannetje staan in een man tegen vrouw gevecht of omgaan met een gevechtsgeweer als de beste.

Huize Arachna

Het Huis van de Spin is een cult gewijd aan de spinnengodin, die men al eeuwen niet meer heeft gezien. De cult gelooft dat zij nog steeds ronddwaalt in de grotten van de zone en blijft haar trouw zweren. Elke gebeurtenis - goed of slecht - wordt toegewezen aan de Godin. Geloof in de spin en in elkaar is het grote wapen van deze groepering en eentje die niet te onderschatten is. Hun speciale wapens hebben al menig strijder verlamd van angst laten staan om een snelle dood te krijgen op het offerblok...

Huize Wathallikrates

Ooit waren zij de machtigste magiërs van Iss, nu zijn zij herleid tot een groep fanatiekelingen, vastberaden om ieder te vermoorden die niet in deze wereld thuishoort, hun wereld wel te verstaan. Hun volk is het pure volk en alle anderen moeten wijken. Niemand mag hun vooruitgang in de weg staan of die zal het bekopen met de dood. Gelukkig hebben ze nog wat oude trucjes om die beloftes waar te maken...

De Securitaete-Kommisar (npc groep)

Ooit waren zij de wetbrengers van Iss, nu proberen zij vruchteloos orde te herstellen en een vernietigde maatschappij weer op te bouwen. Diplomatie is één manier, de harde vuist de andere. 'In Naam der Wet' moet weer wat te betekenen krijgen in dit land en de gespecialiseerde commandotroepen - de SecuriForce - zullen daarvoor zorgen. Gestuurd door hun Kommisars proberen zij zo goed en zo kwaad als het kan het land weer onder een stabiele regering te brengen...

Speltechnisch

In het speltechnische stukje bij concept kon je de opbouw van een Huis al lezen. Op zich is dat de ruwe vorm en het beginproces van een Huis. Warzone is een rollenspelevent en daar hoort onderling rollenspel bij. We houden skills en regels eenvoudig, maar geven daarentegen de vrije hand aan de spelers om zelf een character samen te stellen om het rollenspel te bevorderen. De basisregel daarbij is: je mag er geen technisch voordeel uit halen. Je mag dus vb. niet stellen: 'Mijn character heeft zijn leven doorgebracht in een donkere put, dus nu heb ik nachtzicht.', of 'Ik ben eigenlijk een half-vampier, half-demoon en ik mag mensen ook bijten.', enz. Wat mag wel: 'Ik ben een onzeker type dat vaak twijfelt of ik iets goed doe.' of 'Ik heb een probleem met leidersfiguren.' Met dat laatste zal je Huisleider misschien niet zo blij zijn, maar het zal vast en zeker wel mooi spel opleveren dat binnen je groep heel wat interactie biedt. Uiteraard moet je wel de grens trekken, zodat je in je groep van nut blijft: iemand die voortdurend dwarsligt, is nadelig voor de groep en dat past niet binnen de groep. Aangezien de groepen zichzelf samenstellen, wordt dat beter op voorhand intern besproken. Wie in zijn groep het soapgehalte wil opdrijven, kan dat ook krijgen: vb. door de statussen van de leden tegenover elkaar of eventuele familiebanden. Je moet echter opletten dat je er geen andere Huizen bij betrekt waardoor die een ongewild nadeel zouden kunnen hebben.

Voorbeeld:

Speler Alice van Huis Alisson heeft een verborgen liefdesaffaire met speler Bob uit Huis Bobson en daarom verraadt Bob alle plannen van zijn Huis aan Alice. Hierdoor worden alle leden van dat Huis benadeeld en dat mag niet, tenzij de volledige groep daar op voorhand akkoord mee gaat. Dat soort plannetjes kunnen echter natuurlijk altijd wel met npc's gesmeed worden.

Een Huis samenstellen komt er op aan een goede groep mensen bijeen te brengen die met elkaar kunnen role-playen op een serieuze manier en die zich ook willen geven aan de groep om de overwinning te behalen. Iemand die constant OC is, erg vroeg gaat slapen of vaak in de herberg rondhangt, bezorgt de groep een nadeel. Uiteraard vragen we wel de volledige clanstructuur en alle persoonlijke verhaallijnen en achtergronden (van iedereen - dus ook de geheime) in te dienen, zodat wij er een scenario mee kunnen maken waar ook wat persoonlijk spel rond is. Met andere woorden: Warzone is dus niet zomaar een groepje schietende soldaatjes.

We kijken uit naar jullie creaties!

Eens de inschrijvingen geopend zijn, mag je jouw groep indienen. Let wel, er is maar 1 groep van elke Huis (vb. Huize Scarta) ter beschikking. Willen meerdere groepen behoren tot eenzelfde Huis, dan is de groep die het eerst voltallig is qua inschrijvingen en betalingen de groep die dit Huis te spelen krijgt. Het zou niet eerlijk zijn als de groep die het Huis krijgt maar komt opdagen met 2 personen of zo, terwijl de andere groep volledig bezet zou zijn geweest. Op het forum kan je de reeds geclaimde Huizen volgen. Indien een groep op een volgend event een reeds bestaande wil spelen, dan kan dat niet, tenzij de andere groep 40% van zijn leden mist.

Voorbeeld:

Groep 1 speelt op event 1 Scarta. Het volgende event wil groep 2 dit spelen. Groep 1 is echter voltallig met de originele bezetting, dus zij blijven deze behouden tot ze hem een keer afstaan of tot er bijvoorbeeld van de originele bezetting 3 man missen. ( Ook al zijn die vervangen door nieuwe, dan zal de regel van eerst inschrijven en betalen weer gelden.) Met andere woorden: kies zoveel mogelijk vaste betrouwbare leden en vestig zo je plaats in het nieuwe Land. Dat is ook een aanrader wat betreft rollenspel en 'rode lijn plots'.