Kaart
Kaart
Kaart Kaart Kaart
Kaart
Kaart
Kaart
Kaart Kaart Kaart




















Wereld

  Geschiedenis
  Volkeren
  Kronieken
  Virtuele rondleiding
  Verdwaald?
  Zoekmachine
  Woordenlijst

LArp

  Informatie
  Foto's
  Forum
  Inschrijven

Links

  Cauldron
Formanterra 7: Val van de Droommeester


Nu de Sha'kri volledig verslagen zijn en het eiland met een duizelingwekkende snelheid in een bepaalde richting vaart, zijn de Dayari weer de onwetende speelbal van de Droommeester geworden. De koers die hij Formanterra laat varen, komt uit bij een eeuwenoud eiland waar de Tovenaarsburcht staat. De heerser over deze burcht is de machtigste tovenaar aller tijden en vele bewoners, met elk hun eigen geheimen, hebben bij hem hun intrek genomen. Maar ook buitenaardse wezens, groene beesten, mensen met puntoren en vele andere vreemde personages maken hun entree. De Dayari beseffen dat Formanterra slechts een speld is in een hooiberg vol rassen en volkeren. Hoop op hun redding is nabij!


De Dayari steken hun handen uit de mouwen en helpen de tovenaar met het verwijderen van de ondoden en de barbaarse vluchtelingen. Ze zijn getuige van de geboorte van de Ware Paladijn van de Dood en worden uitgenodigd op een groot bal der Universele Adel. Maar nietsvermoedend hebben ze bij het verwijderen van enkele obstakels ook de weg vrijgemaakt voor de intrede van de Droommeester in de Tovenaarsburcht. Al gauw staat hij met een legermacht voor de deur en eist de burcht op als de zijne...


Formanterra 8: Insomnia


Nadat de Dayari zijn ontsnapt aan de kwaadaardige Sha'kri en de heldin Lupa er in de tovenaarsburcht in slaagde de Droommeester ten val te brengen, is het tijd om de bevrijding van Formanterra op gepaste wijze te vieren. Op het hele eiland worden perkamenten rondgebracht door verschillende dienaren van de landvrouwe Mary, voor sommige een oude bekende uit de Tovenaarsburcht. Veel Formanterrianen zien wel redenen om een dergelijk feest bij te wonen en reizen af naar het landgoed van Mary.


Eenmaal daar aangekomen, maken de genodigden kennis met elkaar, maar ook met de ietwat eigenaardige Lucas, die hen hartelijk ontvangt en zich voorstelt als het hoofd van de huishouding. Mary blijkt onvindbaar, maar de bedienden kunnen geen consistente uitleg geven over wanneer zij voor het laatst is gezien, of zelfs over hoe zij er uit ziet.


Als dan tijdens het bal de doden van zich laten horen in een groteske Danse Macabre, is het hek van de dam. Het blijkt het begin van een reeks vreemde voorvallen: edeldames die het ene moment vertrekken en het volgende moment gewurgd worden teruggevonden, de sporen van hun koets die constant van plaats en richting veranderen. In de balzaal worden na een nacht van slapeloosheid de lijken van de verhangen bediendes gevonden. De rusteloze doden herrijzen en roepen de hulp van hun jongere evenbeelden in bij het herwinnen van hun zielen.


Op het landgoed lijken nare herinneringen en nachtmerries tot leven te komen. Maar wat is echt en wat niet? En welke rol spelen de verdwenen Mary, de excentrieke Lucas, de armzalige Anja en de immer mysterieuze Lord Pumpkin in het geheel?



Formanterra 9:


De Dayari die te gast zijn in het landgoed van Mary, het vroegere O'Dannforr herenhuis blijven voortdurende nachtmerries meemaken. Opnieuw belanden ze tijdens de nacht in de Droomwereld en hebben de droomdruppels nodig om te overleven. Maar hulp komt weer uit een bekende hoek wanneer Pumpkin hen enkele tips geeft die leiden naar Frederiekse die iedereen blijkbaar vergeten was.Een zoektocht begint naar een speciaal zwaard dat de leugens zou kunnen doorbreken en na een zware puzzeltocht word het wapen gevonden.De strijd begint tegen Nightmary's onderdanen en verloopt in hun voordeel... Ondertussen echter komt een nieuw geloof op, gebaseerd op de cultus van Nightmary en de droomenergie die ze hanteert.Hun oprichter Narr Kosizz was ooit een volgeling van Dor maar vind deze vorm van energie veel machtiger. Hij slaagt erin om via een ritueel en de hulp van vele Dayari de Droomenergie af te snoepen en voor eigen gebruik aan te wenden.Maar in plaats van een almachtige tiran te worden zoals zijn Droommeester voorgangers besluit hij de energie te gebruiken om een idealere dimensie te scheppen wat meer bij zijn geloofsrichting past.Hij verlaat Dayar en deze aardse wereld en richt de kruising tussen Slaap en Dood op,en doopt het Malayvanti....




Formanterra 10


De eilandbewoners zijn eindelijk van alle Droomenergie verlost en het leven herneemt zijn gewone gangetje. Een geloofsconclaaf word bijeengeroepen om de periodieke verkiezing van de geloven te hernieuwen maar midden in de ceremonie gebeurt een onderbreking en word iedereen ter alarm geroepen; een nieuw eiland is in zicht. Het onbeeindigde Conclaaf word ter zijde geschoven en de Dayari maken zich klaar om het nieuwe eiland te verkennen. Daar ontmoeten ze de bevolking van Mosh Kowayes; een welstellende groep burgers die hun leven richten op kleuren als cultuur en een woeste stam kleurlingen die zich verscholen houden wegens de voortdurende jacht op hun. Doch de kleurlingen zijn niet zo dom als men denkt en via een list slagen ze dr in om de macht te grijpen zoals het voorgeschreven stond in de wetten van hun volkeren.Nu heersen zij over de steden en worden de burgers tot wildernis verdoemd. Sommige kunnen daar niet mee leven en vragen de Dayari om politiek asiel wat ze dan ook verkrijgen. Het eiland heeft voor het eerst af te rekenen met immigranten....