|
|
|||
|
|
|||
Wereld GeschiedenisVolkeren Kronieken Virtuele rondleiding Verdwaald? Zoekmachine Woordenlijst LArp InformatieFoto's Forum Inschrijven Links Cauldron |
Speltechnisch Men kan kiezen uit de volgende spelersklasses / geloven:
Een gewone gelovige. Als Cashel mag je gerust je eigen godsdienst oprichten en zo pogen pachaar te worden. Gelimiteerde klasses: aantal toegelaten per life tussen haakjes:
Tempélions mogen armor dragen, met alle wapens vechten net als een Dreghori en daarbij nog eens uit maximum 1 goddelijke gave kiezen, ( met misverplichting ) Zij zullen echter wel asociaal behandeld worden door iedereen en mogen geen nieuwe goden vereren. Er word geopteerd voor tempélions bij verscheidene geloven voor er meerdere tempélions worden toegekend aan 1 geloof. Zie voor de goden en erkende
geloofsgroepen het Pantheon der officieel erkende
Goden. Aan het geloof zijn bepaalde speciale eigenschappen gekoppeld: dit komt eigenlijk doordat de Cashels het grote deel van hun leven wijden aan mediteren en hun geest ontwikkelen. Mocht een andere bevolkingsgroep hun dagtaak opgeven en ook zich wijden aan een religie en die ZEER grondig bedrijven dan zou men ook deze gaven verkrijgen na een tijd. Het vergt echter mentale oefeningen en meditatie om ze te onderhouden: zo zou een cashel die zich bij het leger voegt al snel zijn gaven kwijt zijn... De gaven worden als volgt verdeeld: elk geloof wekt een bepaalde gave los onder het gebruik van Oniteen plantenextract dat tijdens een mis gebruikt word. Noot: als een gewone persoon Onit inneemt voelt hij zich in een uitgelaten staat, maar krijgt geen goddelijke gaven. Een cashel kan per dag, per mis, 2 x de
gave gebruiken per god. Men kan dus maximaal 12 x goddelijke gaven
gebruiken per life indien men 6 geloven kiest en effectief 6 missen
bijwoont. Noot: een mis moet 15 minuten duren zonder gestoord te
worden. Wie dus teveel hooi op zijn vork neemt moet heel wat blabla
aanhoren. Het afwezig zijn op een mis kan bij sommige geloven bestraft
worden, dus denk goed na... Lijst
van goddelijke gaven Sol Lun
Dor
Gun Mil
Ozz Fuk
Toi War Uli Has Amo Uitvoeren
van de gaven
Elke mis moet voorgezeten worden door
een pachaar of een verkozen afgevaardigde door het Quintor als er geen
pachaar mee gaat op ontdekkingstocht. Deze krijgt dan een voorraad Onit
mee. De cashel zijn gekleed in gewaden ( + 1 op elke bedekte locatie) en mogen vechten met staffen en korte wapens ( max 75 cm ), dolken. Zij missen echter de fysieke kracht, training, discipline voor afstandwapens ,langzwaarden, zware wapens. Spelers zijn zelf verantwoordelijk voor de werkwijze tijdens de mis, ze schrijven dus zelf de missen en hun teksten uit. Spelleiding zal zeker appreciatief staan tegenover goed gemaakte rituelen. Hun geloof of geloven moet zichtbaar zijn door middel van amuletten,tekens op het gezicht of armen, naar eigen keuze maar moet openlijk zichtbaar zijn. |
|||