Cauldron_Home
Shadowrits_Home
Informatief
Spelregels
Allianties


Fin

 
Knowledge: Huize Agoras



Huize Agoras is het Huis van de Ingenieurs.
Deze lieden hebben zich verenigd om hun kennis en vakpraktijk om te zetten in bruikbare machines om zo het leven te verbeteren.

Wetende hoe erg hun uitvindsels het leven kunnen beïnvloeden zijn alle Ingenieurs ingezworen onder Balance.
Chaos of order ingenieurs worden totaal geweerd en krijgen geen toegang tot de workshops en materialenvoorraad.
Het hoofd van het Ingenieursgilde is Baroblijn,de hoofdingenieur, een zeer gerespecteerd man in de samenleving.


Speltechnisch

Een ingenieur werkt met ‘inspiratiepunten’ dat is geen mana maar eerder een portie vernuft. Aan de hand van het gebruiken van dat vernuft kan men dus bepaalde materialen bekomen. Skills kiest men ook uit de Knowledge skill lijst.
Men kan eigen gemaakte uitvindingen presenteren aan de spelleiding die dan een te volgen procedure en aantal inspiratiepunten zal opgeven om de voltooiing te volbrengen of die het zal afkeuren.
Elk voorwerp dat gemaakt word heeft ook een behandeling of creatie tijdsduur. Dit is de duur die een object nodig heeft om gerealiseerd te worden en betekent dat de ingenieur dit effectief moet uitspelen. In de herberg zitten telt niet als creatietijd!

Slachtoffer van eigen maaksel: Ingenieur spelen bevat ook een risico, ze zijn immers in staat om machtige bommen met zich mee te dragen, maar ! deze bommen kunnen ook afgaan op het verkeerde moment door schokken ofzo.
Elke ‘bom’ krijgt echte ploffertjes aangeplakt en indien deze afgaan zonder gegooid te worden dan heeft de arme ingenieur zelf een ontploffing op zijn lichaam gekregen. Spelleiders zullen ook geregeld komen checken of de ploffertjes nog intact zijn.
Indien men de bom gooit en de ploffertjes gaan niet af,dan heeft de bom ook geen werking gehad. In de praktijk is het soms beter deze dingen tegen echt maliën te gooien dan in het gras voor de voeten bvb.


Ingenieur (15 punten)

  • Kleine Bom: handbom die bij het gooien 2 punten schade doet aan getroffen doelwit. (geprepareerd werpballetje)
    Kost: 3 Inspiratiepunten
    Creatietijd: 15 minuten
  • Purificator: door een toestelletje is het mogelijk om giffen of andere zaken uit vloeistoffen te trekken.
    Kost: 2 inspiratiepunten
    Behandelingstijd: 15 minuten
  • Hardening: een ingenieur kan stukken maliën of pantser zo behandelen dat ze nog harder worden dat ze al zijn en zo 1 punt meer bescherming opleveren (niet cumulatief)
    Kost: 2 inspiratiepunten
    Creatietijd: 15 minuten per arm, been torso voor of achter.


Hoofdingenieur (30 punten)

  • Ballista: een hoofdingenieur is in staat 1 x per event een ballista te vervaardigen.
    Kost: 20 inspiratiepunten
    Creatietijd: 1.30 uur
  • Grote bom: handbom die 3 punten schade doet in een straal van 3 meter.
    Kost: 10 inspiratiepunten
    Creatietijd: 30 minuten
  • Extreme scherpte: kan een zwaard zo behandelen dat het een heel event lang double damage doet.
    Kost: 10 inspiratiepunten
    Behandelingstijd: 30 minuten


Professor (50 punten)

  • Nuke: grote bom die 4 punten schade doet in een straal van 10 meter.
    Kost: 25 inspiratiepunten
    Creatietijd: 1 uur
  • Pistool vervaardigen: ( 1 x per event) Een pistool omvat 3 kogels (trekbommetjes) die elk 4 punten armor piercing doen. Een niet afgegaan trekbommetje is een misser en het doel mag niet op meer dan 15 passen van de schutter verwijdert staan of men heeft een misser. Men mag niet alle drie de bommetjes in 1 keer doen afgaan en men moet het herladen uitspelen, het is geen revolver!
    Kost: 20 inspiratiepunten
    Creatietijd: anderhalf uur
  • Munitie: kogels voor een pistool: 3 per keer.
    Kost: 30 inspiratiepunten
    Creatietijd: 30 minuten


Later meer skills en powers..



 

Alle plaatjes op deze site zijn exclusief gecreeërd voor Shadowrifts en zijn eigendom van Cauldron.