Welkom reiziger, deel je kennis met ons en vertoef in ons midden..
De Alliantie der Wijsheid bevat vele soorten van Wijsheid.
Magiėrs, Heksen, Alchemisten en Wijsheren, iedereen die bepaalde kennis bevat vind hier zijn hoekje in de Alliantie.
De Alliantie wordt vaak geraadpleegd door verschillende groepen en ordes voor hulp omtrent hun eigen problemen,
terwijl de Alliantie op deze groepen beroep doet om hun eigen zoektochten van spierkracht te voorzien.
Alhoewel de Alliantie geleid wordt door het Triumviraat,zijn er verschillende Huizen of zelfs individuele figuren
die op zich hun eigen deals en verbintenissen sluiten, tot grote ergernis van eerder vermeld Triumviraat.
De verschillende Huizen zijn :
spelregels
basis
Dit is het Magiėrsgilde vanouds. Iedereen met Magiėrstalenten vind hier zijn plaats. Componenten,Spreuken,
allerhande toevoegselen, hier wordt alles verzameld en bestudeerd. Volgens de oude geschiedenis werd dit huis
lang geleden opgericht door één enkele persoon die zijn enorme magische kennis wou delen. Zijn naam is verloren
gegaan, maar men heeft nog steeds een plaats in de leerschool aan hem opgedragen. De Eerste Magiėr is de leider
van deze school.
Magiėrs zijn personen die gebruik maken van mystieke energie en soms ook componenten om hun spreuken te casten.
Dit laatste is vooral het geval bij de machtiger spreuken. Tegenwoordig hebben de Magiėrs hun technieken verfijnd
en hun kennis uitgebreid, zodat de basisspreuken enkel nog pure wilskracht nodig hebben. De meeste effecten van
de Magiėrs hebben een direct effect, en zijn slechts zelden subtiel te noemen.
spelregels
basis
Dit is het Ritualistengilde. Deze Ritualisten gaan aan de hand van allerlei rituelen oproepingen doen aan de
Goden of Oerkrachten. Hun krachten zijn niet zozeer op zichzelf gericht en werken eerder op grote schaal. Door
hun nogal rustige natuur en andere manier van werken zijn ze enkele honderden jaren afgescheurd van de Magiėrs,
onder de toenmalige leiding van Herion. Toch is deze splitsing heel vreedzaam gebeurd, en tot op de dag van
vandaag staan ze nog steeds op goeie voet met elkaar.
Ritualisten gebruiken mana energie om in rituele formaties hun voorstellen te doen aan de Goden, in plaats van
wilskracht. Vele van hun machten moeten in samenwerking met anderen gebeuren, maar er zijn manieren om kleinere
effecten te verwezenlijken op z.n eentje. Een Ritualist kan wezens oproepen voor bescherming, bescherming afroepen
over een of meerdere personen en veranderingen teweegbrengen op grotere schaal.
Regels en duiding voor Priesters : het Huis van het Licht
Dit is de kerkelijke vleugel van de Kennis.
Gelovigen in goddelijke gaven krijgen via hun gebeden soms speciale gaven of inzichten. Hier staat de godsdienst
centraal en de kracht die daaruit voortvloeit. Er is weinig sympathie voor de Magiėrs, en nog veel minder voor de
Ritiualisten. De geestelijken beschouwen deze laatste als goedkope imitators.
Priesters krijgen speciale gaven door Goddelijke interventies. Ze bidden voor hun krachten, die helend kunnen zijn
voor lichaam en geest, of reinigend kunnen zijn op een iets directere manier...
basis en spelregels
Dit is het Huis der Wijsheren.
Gespecialiseerd in Kennis, talen, legendes, artefacten en boeken. Hun macht in het fysieke stelt weinig voor,
maar de wetenschap drijft hen tot ongeziene hoogtes.
Wijsheren maken vooral gebruik van talen, identificatieskills etc om hun nut meer dan te bewijzen. Voor kennis
van niet magische dingen is dit de plaats om te zijn. Hun positie is zeer gerespecteerd door alle anderen
spelregels
basis
Dit is het Huis der Alchemisten. Kennis zit vaak ook in de dingen om ons heen. Alchemisten herkennen die dingen,
in allerlei vormen, en proberen ze op verscheidene manieren te manipuleren. Ijzer kan sterker gemaakt worden,
simpele vloeistof kan door stenen branden... Dit is slechts een klein deel van wat een Alchemist kan bereiken.
Alchemisten gebruiken hun kennis van de natuurelementen om brouwsels te gieten die verrassende eigenschappen
kunnen bezitten. Ze gebruiken meestal een soort van labo, al is het klein, om hun soms gevaarlijke preparaten
te brouwen. Ze werken zeer zeer weinig met magie (hoewel het kan gebeuren), en de magiegebruikers staan daardoor
nogal neutraal tegenover de Alchemisten. Ze staan echter wel op goede voet met Huize Wijsheid, aangezien die ook
de Kennis van de Alchemisten bijhouden.
basis en spelregels
Dit is het Huis der Ingenieurs.
Deze personen weten aan de hand van gecijfer en denkwerk met verrassende constructies naar voor te komen die
soms wel eens de hele wereld kunnen beļnvloeden.
Ingenieurs hebben toegang tot .vreemde. wapens en materialen. Daardoor komen ze relatief veel in contact met
de Alchemisten, maar over het algemeen worden de Alchemisten gewoon gebruikt om iets aan de constructies van
de Ingenieurs toe te voegen.
spelregels
basis
De Druides zijn één met de natuur en halen hun krachten uit de directe omgeving. Door een heel klein beetje
energie uit een levend wezen of een plant te halen kunnen ze enorme natuurkrachten aanwenden, en door hun begrip
van de natuur kunnen ze er ook uitstekend mee overweg. Het is een klein kunstje voor een Druļde om eigenschappen
van een dier over te nemen of met zo.n dier te communiceren.
Regels en duiding voor Necromancers : de Tome van de Sluier
Necromancers wijden zich hier aan de leer van het menselijke al dan niet dode lichaam.
Daar velen van de magiėrs hun manieren afkeuren zijn zij eerder een los sympathiserend onderdeel van de Alliantie,
hun kennis onmisbaar doch hun manieren verfoeid. Toch hebben ze enorme macht: ze kunnen met de doden communiceren,
ze kunnen geesten aanroepen voor hulp en door hun enorme kennis van de dood en doodsoorzaken hebben ze dan ook een
zeer grote kennis van genezing en vergiften.
Tegenwoordig hebben de Necromancers een nieuwe leider die probeert hun reputatie wat te verbeteren, een zeer
moeilijke opgave gezien hun morbide macht en de misdaden van vroeger...
spelregels
basis
Dit is de heksengroepering. Aan de hand van kruiden, zalfjes en allerlei gekook in hun. cauldron. komen deze
personen vervaarlijk uit de hoek. Hun motieven zijn niet altijd even eerbaar, geschuwd door velen in de
maatschappij, maar toch hebben zij hun plaats verdiend in de Alliantie, en die houden ze krampachtig vast.
Heksen maken gebruik van kruiden, en magische eigenschappen van dieren (zoals bv. de poten van een spin of
de bek van een raaf) om brouwsels te maken en zo hun doel te bereiken. Over het algemeen is dat doel niet
echt eerbaar.. Toch, voor een liefdesdrankje of een middel tegen insecten kun je hier ook terecht.