Cauldron_Home
Shadowrits_Home
Informatief
Spelregels
Allianties


Fin

 
To survive, there must be Order!

It has been said: dire times are coming...
Times of Fear, Times of Battle...
Times of suffering, for all in the Realm..
But there is one way,
One way to resist it all :
ORDER !

Our lady Davina has spoken to some of us in a Vision of Truth, empowered by people of the House Herion and of which Seleyna, our leader was the recipient, along with her board of advisors.

She told us of a huge battlefield, the size of a small country in which armies fought each other, different sides, all against each other, but one side prevailed, the side with the thightest ranks, forged by Loyalty, Duty, Friendship and Honour. Banners of different and sometimes strange alliances waved over the battlefield, Drow fighting alongside the Krey against the hordes of Oblivion; Amazons leading a charge; even Skaven enforcing deadly manoeuvres with their poisonous attacks, but not harming the other members of the alliance as their cohesivness sheltered them from the area of effect..

It was clear to her that whoever would inherit the Realm it would be the side of Order and from then on, a new world would be created, with their warlike past as a tight Alliance against arguments and powerstruggles...

But first those Alliances had to be forged, in the name of Order.

Ligt je muis in het midden op de mat?
Staat je scherm pal voor je neus en de kop koffie in zijn kophouder aan je pc?

Goed, dan ben je duidelijk een Agent of Order en hoor je hier thuis.
Wat houdt het precies in?
Wel zoals je uit bovenstaande tekst en grappen kan begrijpen zijn de volgelingen van Orde erg op orde gesteld. Hun leven word volgens een bepaald schema geleid, Eer, respect en volgzaamheid zijn erg belangrijk in hun leven. Hun verdere ethische achtergrond, goed of slecht staat hier geheel los van. Er zijn genoeg volgelingen van order die door en door slecht zijn (maar toch behoefte hebben aan orde in hun leven).

Drow leiden een zeer ordelijk leven, opgelegd door hun matriarchale structuur.
Paladijnen van een orde, gelijk welke, Skaven met hun Horned Leader, je noemt het maar op, als het een structuur heeft dat tot de letter toe nageleefd word ben je een Agent of Order.

De vrede in het kamp is dikwijls ver te zoeken, ware het niet dat iedereen te gast was in het land van de Krey of er waren misschien al meer ongelukken gebeurd dan op het slagveld, maar ieder deel van de Alliantie kent de regels opgelegd door hun gastheren.

  • Twisten tussen personen worden beslecht door een Tribunaal van de Krey.
  • Twisten tussen Alliantieleden worden beslecht door de Council of Order.
  • Iedereen die een ordelijk leven aanhangt is welkom en elke bevolkingsgroep krijgt een zetel in de Council, die de algemene politiek voert naar de andere facties: Chaos, Balance en Knowledge.

Verder leid elke groep zijn eigen interne politiek zoals hij dat wil.

De Krey:

De Krey zijn de originele bewoners in dit deel van de Rifts en vormen het grootste gedeelte van de alliantie Order
Ze bestaan uit een mix van Elfen en Mensen. Vroeger waren de Elfen het eerst, het Originele Volk tot overal in de Realm Rifts openden en de eerste mensen massaal arriveerden. De Krey accepteerden de mensen in hun societeit en leerden hen te overleven in deze nieuwe wereld.
Op hun beurt leerden zij van de mensen en zo ontstond algauw een hybride cultuur waarin Elf en Mens vredevol samenleefden. Alhoewel er enkele taboe's waren...
Zo was het tegen de wet, tegen Orde, om een vermenging van Elf en Mens te scheppen, een Elf en een Mens mochten niet trouwen, kinderen verwekken, enzovoort. Deden ze dit toch dan werd dat aanzien als een vloek tegen het eigen volk en werd het koppel verbannen naar de alliantie van Chaos. Daardoor heeft de alliantie dus geen Halfelven of "Breed" zoals zij dat noemen. Elke mengeling van een ras met een ander ras noemt men bij order 'Breed' ongeacht welk ras het is... Puur bloed is hun motto.

Nu de Rifts weer geopend zijn en vreemdere rassen en volkeren deze wereld betreden, begint Order ook deze nieuwe volkeren te aanvaarden, al groeit het besef dat de diversiteit wel erg verscheiden begint te worden. Doch het gepredik dat ooit alle volkeren als 1 zullen vechten, wakkert hun gastvrijheid aan en ze verwelkomen en helpen dan ook iedereen die een ordelijke structuur met zich meedraagt.

De Krey blijven echter wel de 'heersers', eerst de nieuwelingen naar waarde schattend voor ze een zitje in de Council krijgen en pas later de Council meer en meer macht toekennend. Dit doen ze om hun eigen identiteit niet te verliezen, maar ze voeren de politiek dat groepen die zich waardig bewijzen er wel bij beginnen horen.

De Council van Order speelt een belangrijke rol in het leven van de mensen van Order. De Council bestuurt de alliantie en is het hoogste gezag van Order.

De kleur van de krey is Grijs, hun gedrag autoritair, hooghartig maar eerlijk. De Krey als volk zijn Lawful Good, om het in D&D termen uit te drukken.

Order speciale Skill - Linievechten:

Telkens wanneer Agents of Order vechten in een standhoudende linie van minstens 8 man dan worden zij door elkaar gesteund en gedekt en mogen zij elk 1 rake slag negeren. (Men roept dan 1x No effect). Staat iemand op meer dan 3 grote passen verliest hij zijn bonus, of als de linie breekt (door een spell) verliest iedereen de bonus, tenzij er nog 8 man of meer naast elkaar staan.

Voel jij je een Agent van Orde? Ga naar Stap 3

 


 

Alle plaatjes op deze site zijn exclusief gecreeërd voor Shadowrifts en zijn eigendom van Cauldron.