Informatief
Spelregels
Fysiek
Mentaal
Behendig



 
 



Krachten van de Heks

Heksen bereiken magische effecten door ingrediënten te mengen, eventueel er enkele duistere incantaties over uitsprekend. De kracht van de heksen zijn de brouwels uit hun grote kookpotten. Dit zijn enkele voorbeelden van ingrediënten:

Solfer-as, Ginseng, Look, Zijde van een Spin, Bloedmos, Zwartparel, Nachtschade, Mandragora, Paddekwijl, Poot van een Ekster,…

Met deze componenten zijn al vele magische drankjes mogelijk, maar men heeft natuurlijk de kennis nodig om ze te maken. Hoeveel van elk? Moet het verwarmd worden? In welke volgorde moeten de ingrediënten in de pot? Al deze vragen worden beantwoord in de Coven. Voor geavanceerde bereidingen moet men een bepaalde tijd in de Coven lid zijn. Bereidingen van de Tweede Cirkel zin al redelijk lastig, en moeten dus aangeleerd worden door een heks die die kennis reeds heeft. Derde Cirkel is de ultieme heksenmagie. Op zo'n niveau kan men zelf al drankjes proberen uitvinden (een eer lastig, vermoeiend en langdurig proces). Zoiets moet dus in het begin uiteraard ook aangeleerd worden. Bij het doorgaan naar een nieuwe Cirkel krijgt men één nieuw brouwsel aangeleerd.

Incantaties worden door de heks in kwestie zelf gekozen. Ze houden wel van rijmpjes en het heeft uiteraard altijd iets te maken met het effect dat de drankjes of poeders moeten krijgen. Aanroepingen naar demonen, duivels of natuurmachten zijn zeker niet zeldzaam. Het gebeurt ook wel dat een heks een nieuw drankje of poedertje ontdekt. Heksen staan zowat tegenover iedereen wantrouwig, je weet nooit of iemand je op de brandstapel wil omdat ze je bij volle maan zien dansen hebben in de buurt van hun gestorven koe…

Heksen krijgen bij het creëren van hun personage de kennis over Eerste Cirkel, en mogen één recept uitkiezen die ze ergens opgepikt hebben. Verdere recepten zullen aangeleerd moeten worden door anderen met die kennis.

Uittreksel uit de Eerste Cirkel

Hier kan een beginnende heks die nog niet ingezworen is 1 van kiezen en dit melden in de generator.

Slomber

Slaap Edit en Edit met elkaar vermengd in gelijke porties, onder het uiten van verschillende slaapverwekkende klanken, maken het slaappoeder. Dit wordt vermengd in iemand zijn eten of drank, en werkt bijna onmiddellijk. De slaap duurt meestal 5 minuten, bij grotere porties duurt het langer. Het heeft absoluut geen smaak of kleur

>Amoras

Liefde 1/3 Edit, 2/3 Edit, 1 Edit gemengd in een Edit drank. Dat is alles, maar het duurt wel even om dit te maken, minstens een uur. Het brouwsel mag niet verwarmd worden, dus de ingrediënten moeten vanzelf oplossen in het drankje. Als dit gebeurd is worden er enkele (zelf gekozen) incantaties over uitgesproken. Het drankje lijkt enorm giftig, maar dat is het niet. Als twee wezens elk een helft van het drankje innemen worden ze smoorverliefd op elkaar. Het magische effect duurt een uur, maar het komt voor dat beide 'slachtoffers' het wel genietbaar vonden. Ieder wezen dat een drank kan innemen is vatbaar voor deze subtiele magie. Wanneer 1 wezen het inneemt heeft het geen effect tot het andere deel geconsumeerd is.

Zalf der genezing

Gooi 2/3 Edit en 1/3 Edit in een pot water op kookpunt. Laat volledig uitdrogen onder het uiten van een zelf gekozen incantatie tot men een zalfje verkrijgt. Bij deze zalf wordt bloed van een Edit gedaan, slechts enkele druppels, en gemengd. Deze zalf geneest 1 punt schade op de plaats waar het aangebracht wordt en geneest natuurlijk gif op diezelfde plaats.

 

Alle plaatjes op deze site zijn exclusief gecreeërd voor Shadowrifts en zijn eigendom van Cauldron.