Informatief
Spelregels
Fysiek
Mentaal
Behendig



 
 



Watermagier

Watermagiers hangen het Element Water aan. Water is universeel en hoort toe aan alle verscheidene werelden.Sommige Ordes kunnen een andere naam, politiek of visie hebben op het vereren van Water, maar op zich is het een Oerelement net als bvb de Dood dat is voor de verscheidene Necromancers.

Tot de meest begaafden onder jullie zal het Oerelement spreken, of op een andere manier zijn wensen kenbaar maken, en diens taal word door eender welke spelwereld verstaan..

Watermagiers krijgen 1 spreuk, ofwel uit het Magister pad indien zij daarvoor kozen, ofwel uit het Pad van Water indien zij enkel dat Pad volgen..Spelleiding kiest de spreuk - speler kiest uit welke klasse.

WaterMagie nivo 1 Spreuken

Waterweb

Een hoeveelheid water verstrengelt zich om de aangewezene en houdt diegene vast, zodat hij niet kan bewegen. Echter, de waterdraden vangen ook alle invloeden van buitenaf op. Degene die de spreuk over zich heeft gekregen is gedurende de duur van de spreuk immuun voor alle soorten schade, behalve Fire schade. Fire schade zorgt er echter voor dat iemand het beschadigde lichaamsdeel weer gebruiken kan (de andere lichaamsdelen echter nog niet). Deze spreuk duurt 1 minuut.
Incantatie: "Weef een web van Water!"
Manakost: 3

Moerasgrond

De aangewezene zakt gedeeltelijk weg in een ter plekke verschenen moeras. Hij kan zijn voeten 2 minuten lang niet meer bewegen. Hij kan dus niet meer lopen. Hij kan nog wel vechten, zolang hij zijn voeten niet verplaatst.
Incantatie: "Moerasgrond, verschijn daar!"
Manakost: 2

Vreselijke Verschrompeling

Door een persoon aan te raken, wordt een deel van zijn lichaamsvocht hem ontnomen. Een deel van het vocht van de Magiër zelf wordt hem echter óók ontnomen. Deze spreuk doet bij de aangeraakte persoon 1 schade op elke locatie, en bij de Magiër zelf 1 schade op een locatie naar keuze. Incantatie: "Neem alles weg in een draaikolk van water!" Manakost: 3

Als twee druppels water...

De magier kan een duplicaat creëren van een klein object, (max 1 meter doorsnee). Dit object is immobiel en is een uur actief. Het is niet van het echt te onderscheiden. Het is echter wel ongenaakbaar zoals bvb een hologram.
Incantatie: "Het ene is het andere, het andere is het één"
Manakost: 5

Water is leven

De magier kan met enkele druppels water 1 levenspunt restoreren op 1 lokatie.
Incantatie: " Water,help dit vlees, versterk en genees..."
Manakost: 2

 

Alle plaatjes op deze site zijn exclusief gecreeërd voor Shadowrifts en zijn eigendom van Cauldron.